perjantaina, toukokuuta 20, 2005

Ihmeellinen ihminen

Olen joitakin vuosia roikuskellut erilaisissa nettiyhteisöissä ja tutustunut ihmisiin irl näitä kautta. Eräs rakkaimmista oli jo kuollut ja kuopattu Duuni.net. Duunin tuhkasta nousi kuitenkin aikanaan uusi yhteisö, suunnilleen samoilla ihmisillä. Jotain oli kuitenkin muuttunut. Kesti jonkin aikaa ja eräs rakennelman vahvimmista tukipilareista ilmoitti poistuvansa takavasemmalle (tai oikealle, kun en seuraa politiikkaa niin tierä sitten kumpi miellyttäisi henkilöä itseään). No moinen poistuminen ei suoranaisesti hämmästyttänyt, hänen yhteytensä kyseiseen yhteisöön kun oli pitkälle työsuhde, ja tuollaisissa tilanteissa kun raha ratkaisee periaatteessa.. Mutta sitten, sitten tapahtui todellakin jotain joka alkoi sotkea tuttuja ja turvallisia kuvioita. Ymmärrän sen että ihmisten ystävyys päättyy, itselläkin näin on valitettavasti käynyt lähiaikoina, mutta sitä en ymmärrä että 'oman riidan' ympärillä kanssaihmiset pakotetaan valitsemaan kenen puolella on. Tokihan tietysti osa ihmisistä valitsee automaattisesti puolensa, syystä tai toisesta, hyläten toisen osapuolen. Toisilla ihmisillä on kuitenkin kyky olla tasavertaisesti tekemisissä monen eri tahon kanssa. Tietysti on niitäkin todellisia tilanteita joissa on ehdottomasti karsittava: jos et ole puolellani olet minua vastaan. Mutta jos tämä karsinta aloitetaan siitä, että jos olet tekemisissä x:n kanssa, et ole enää minulle olemassa.. HALOOOO!!! Kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä eikä hiekkalaatikon hierarkkiasta.

Sääli sinänsä jos/kun menetin elämästä yhden hyvän ihmisen, jonka sanoja ja tekoja arvostan edelleen suuresti. Minä en puolta suostu valitsemaan asiassa josta en ole kuullut kumpaakaan versiota (enkä halua kuulla).. Kun palaatte minä-minä-maasta todellisuuteen niin sopii ottaa yhteyttä.

Ei kommentteja: